Stap over naar elektronische facturatie via Lucy

BKBC 1

Vanaf januari 2026 verandert er iets fundamenteels in de manier waarop Belgische bedrijven facturen moeten verwerken. Waar je nu facturen in allerlei vormen ontvangt en verstuurt, via Word en Excel-bestanden tot pdf’s en papieren exemplaren, blijft straks maar één legale manier meer over: elektronische facturatie via het gestandaardiseerde Peppol-netwerk. We willen je als ondernemer ondersteunen bij deze overgang en hebben daartoe een overeenkomst afgesloten met softwareplatform Lucy.

Lucy is een innovatief softwareplatform dat volledig gespecialiseerd is in het verzenden en ontvangen van elektronische facturen. Samen met hen kunnen we ervoor zorgen dat jouw onderneming moeiteloos voldoet aan de nieuwe wettelijke eisen.

Wat biedt Lucy jou?

1. Een gratis Peppol-inbox

Met onze hulp krijg je toegang tot een gebruiksvriendelijke Peppol-inbox. Hierin verzamel je al je inkomende facturen op één centrale plek. Bovendien:

  • Worden al je facturen dan automatisch naar je boekhoudsoftware doorgestuurd.
  • Heb je dan een slim en doorzoekbaar digitaal archief beschikbaar.

2. Optioneel: Lucy Business voor uitgaande facturen

Werk je momenteel nog met Word of Excel om verkoopfacturen te maken? Dan biedt Lucy Business de oplossing om eenvoudig te voldoen aan je gestandaardiseerde e-facturatieverplichting vanaf 1 januari 2026. Met dit optionele pakket kun je eenvoudig elektronische verkoopfacturen aanmaken en versturen. En omdat je via ons bent aangesloten, profiteer je van een speciaal tarief van 10 euro per maand, in plaats van 13 euro

Wat kan Lucy Business voor jou betekenen?

  • Verstuur elektronische facturen zonder limiet, rechtstreeks via Peppol.
  • Deel facturen eenvoudig met andere systemen zoals Gmail, Bouwsoft of Teamleader.
  • Betaal inkomende facturen direct vanuit Lucy met een handige QR-code.

Lees meer over digitale facturatie als standaardnorm.

Wat is het Peppop-netwerk en hoe werkt het?

Meer weten?

Ons team staat klaar om je vragen te beantwoorden en je stap voor stap te begeleiden in deze digitale transitie. Eind januari, begin februari organiseren we hierover trouwens infomomenten in onze kantoren.

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.